Sunday 16 December 2012

DUA puluh DUA (22) TIPS CARA MENANGANI ANAK

Berikut adalah doa doa puluh (22) Tips Dan Cara menangani Anak, yaitu:

1.      Jangan pukul Anak Bahasa Dari lutut Ke Atas.
2.      Jangan gunakan tangan / anggota tubuh kitd untuk memukul Anak Dan jangan sesekali menampar Anak Pakai Tangan kitd. Nanti Anak jadi bertambah nakal Dan tidak Bisa di terangkan.
3.      Rotan / pukul Anak di Telapak kakinya. Secara ilmiah ADA Kaitan Artikel Baru Dan refleksologi merangsang Ke bagian Otak.
4.     Biasakanlah Hidup Anak ANDA Artikel Baru NAMA BAIK panggilan Yang. Nama di panggilan Yang kurang BAIK Akan menyebabkan Anak ANDA malu Dan merasa rendah Diri.
5.      Berikan Anak ANDA pelukan setiap Hari (Kajian menunjukkan bahwa Anak Yang dipeluk setiap Hari Akan mempunyai kekuatan IQ yg lebih KUAT daripada Anak Yang jarang dipeluk).
6.   Pandanglah Anak ANDA Artikel Baru pandangan Kasih sayang (Pandangan inisial Akan membuat Anak ANDA lebih Yakin Diri apabila berhadapan Artikel Baru Pelanggan Customers sekitar).
7.      Berikan peneguhan setiap Kali Anak ANDA berbuat kebaikan (Berilah Pujian, pelukkan, ciuman, hadiah ataupun sekurang-kurangnya senyuman untuk setiap kebaikan Yang dilakukannya).
8.   Janganlah mengharapkan Anak ANDA Yang Proforma Matang ITU melakukan sesuatu perbuatan BAIK secara berterusan, mereka hanya Kanak-Kanak Yang Sedang Berkembang. Perkembangan mereka buatkan mereka Ingin mengalami setiap perkara termasuklah berbuat Khilaf / salat.
9.   Apabila ANDA berhadapan Artikel Baru masalah Koperasi Karyawan Bhakti Samudera Dan Keluarga, pilihlah Keluarga (Seorang penulis menyatakan Anak-anak Terus membesar. Masa ITU Terus berlalu Dan Tak Akan Dilaporkan).
10.   Di Dalam, membesarkan Dan mendidik Anak-anak, Janganlah ANDA mengeluh. Keluhan Akan membuatkan Anak-anak merasakan Diri mereka NET.
11.   Dengarlah Cerita Anak ANDA, Cerita ITU Tak Akan dapat ANDA Dengar Lagi PADA Masa Yang Akan Datang. Tunggu giliran ANDA untuk berbicara (INI Akan Mengajar Anak ANDA tentang giliran untuk berbicara).
12.   Tenangkan Anak ANDA setiap Kali mereka memerlukannya.
13.   Tunjukkan kepada Anak ANDA bagaimana Cara untuk menenangkan Diri. Mereka Akan menirunya.
14.  Buatkan: sedikit Persediaan untuk Anak-anak menyambut Hari Ulang tahunnya. Sediakanlah hadiah Hari Ulang years Yang Unik walaupun harganya murah Cara. Keunikan Akan membuatkan Anak ANDA Belajar menghargai. (Anak-anak Yang Datang bahasa Dari Pelanggan Customers Yang menghargai Akan Belajar menghargai orangutan Lain).
15.  Kemungkinan Anak kitd menerima pengajaran Bukan PADA Kali PERTAMA Belajar. Mereka mungkin memerlukan kitd Mengajar mereka lebih daripada Sekali.
16.   Luangkanlah waktu Bersama Anak di Luar Rumah ANDA, peganglah Tangan Anak-anak apabila ANDA berjalan Artikel Baru mereka. Mereka tentu Akan merasa kepentingan kehadiran mereka Illustrasi kehidupan ANDA bersuami isteri.
17.  Dengarlah Mimpi ngeri Anak-anak ANDA. Mimpi ngeri mereka adalah begitu Nyata Illustrasi Dunia mereka.
18.   Hargailah permainan kesayangan Anak ANDA. Mereka JUGA Dalam, waktu Yang sama Akan menghargai Barang-Barang kesayangan ANDA. Elakkan membuang Barang kesayangan mereka walaupun sudah Rusak. Mintalah kebenaran mereka sebelum berbuat demikian.
19.   Janganlah membiarkan Anak-anak tidur ANDA Tanpa ciuman selamat Malam.
20.  Terimalah Yang kadangkala ANDA bukanlah ibubapa Yang Sempurna. Suami Akan mengurangkan stres menjadi Ibu Bapa.
21.   Jangan Selalu membawa NET Koperasi Karyawan Bhakti Samudera vehicles Ke Rumah. Anak-anak Akan Belajar bahwa Koperasi Karyawan Bhakti Samudera vehicles Selalu lebih penting daripada Keluarga.
22.   Anak Menangis untuk melegakan keresahan mereka, tetapi kadangkala Cuma untuk suara Saja efek. Bagaimanapun dengarlah mereka, doa puluh years bahasa Dari sekarang ANDA pula Yang Akan Menangis apabila Rumah MULAI Terasa sunyi. Anak-anak ANDA MULAI sibuk mendengar tangisan mereka Anak Sendiri. Anak-anak memerlukan sentuhan Dan belaian, Bukan Artikel Baru memukul atau mengherdik.
Wallaahu a'lam bishawab ... Semoga bermanfaat!

Artikel Terkait

No comments:

Post a Comment

PERLU UNTUK DI BUKA